سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

سخنرانی دکتر محمود صفری در مورد بررسی جایگاه شورای نگهبان

   دکتر محمود صفری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در دو روز سخنرانی پیاپی در نماز خانه مجتمع شماره یک این دانشگاه ، جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی را بررسی نمود. وی با عنایت به تاکید امام خمینی (ره) به تدوین قانون اساسی و بازنگری مجدد آن در سال های بعد اظهار داشت : اصول 91 الی 100 قانون اساسی مربوط به معرفی شورای نگهبان و شرح وظایف این نهاد است.

 

 نمایش تصویر در وضیعت عادی

دکتر صفری وجود 6 نفر حقوقدان و 6 نفر فقیه آگاه به زمان و همچنین 15 اصل از قانون که به شرح وظایف شورای نگهبان می پردازد را بیانگر جایگاه بسیار مهم و حائز اهمیت این شورا دانست . رییس واحد دماوند در ادامه ملاک ها و نشانه های انتخاب اصلح در یک حکومت اسلامی را از نظر گاه احادیث و روایات بررسی نمود .

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

دکتر صفری گفت : شخصی که به دنبال ثروت و قدرت نباشد و همه چیزرا فدای قدرت و ثروت نکند ، در زمینه عدالت اجتماعی به سمت فقرا بروند و به مسائل آنها رسیدگی کنند وروح مقاومت و استکبار ستیزی داشته باشد. وی ادامه داد:  رابطه سالم با کشور های دیگر و امتیاز ندادن به دیگران ( استفاده از مشورت دیگران از لحاظ اقتصادی با دانشگاهیان و از لحاظ مذهبی با مراجع) ،فضای سیاسی و اجتماعی کشور را در چار چوب قانون پیش ببرد ،انتقاد پذیری ، جلوگیری از تکبر وغرور ، اجرای کامل قانون ، ولایت پذیری ، گزینشی و قوم و خویشی عمل نکردن ، پرهیز از تجمل ،اخلاص و کار برای خدا ،اعتدال و میانه روی و عدم افراطی گری ،عذر خواهی و جبران خطا ،رعایت حقوق مردم در کلیات و جزئیات ، عقل افزایی و چیدن درست نیروها ، احترام به استقلال کشور ، فداکاری و ایثارگری ، حفظ ارزش ها ، حفظ کرامت افراد ، امید دادن به جامعه ، توبه و اصلاح پذیری ، توجه به اشتغال و سرمایه گذاری ،راستگو بودن ، مبارزه جدی با فساد ، نرمش در تربیت انسانها ، سختگیری در عدالت ، اجرای برنامه های مجلس ، توجه به سیاست های علمی و دانشگاهی ، تنظیم سیاست های آینده کشور در صنعت و کشاورزی ، تعامل با   سایر قوا ، استفاده از تجربیات مسئولین سابق ملی و دیگر کشورها ،همه و همه از خصوصیات و نشانه های یک رییس جمهور موفق است.