سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

نحوه شکل گیری سازمان بسیج اساتید

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به مثابه یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی،فرهنگی در ایران، بر آیندی از تعهد و اخلاص فرهنگ بسیج و دانش و تخصص اساتید برجسته و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشورا‌ست.
سازمان بسیج اساتید که سابقه فعالیت آن را باید در دوران دفاع مقدس جستجو نمود، در آغاز به صورت تشکل‌های خود جوش و به همت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و اساتید متعهد و دوراندیش در سراسر کشور قدم به عرصه ظهور نهاد. این سازمان در بدو ظهور فعالیت خود را به طور مشترک با بسیج دانشجوئی، از طریق تشکیل هسته‌های خودجوش پی گرفته و در سال 1377 به دنبال برگزاری همایش بزرگداشت استاد شهید دکتر مصطفی چمران، در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان نهادهای فعال و ثمربخش، فعالیت‌های جدی خود را رسماً آغاز نمود. بازتاب فعالیت‌های بسیج اساتید در مراکزی چون دانشگاه علم و صنعت تهران و بویژه برگزاری همایش فوق الذکر در دانشگاه فردوسی مشهد، از چنان وسعت و بازدهی برخوردار بود که به زودی شرایط توسعه و ارتقای این نهاد ثمربخش را فراهم آورده و به لزوم تشکیل و فعالیت سازمان بسیج اساتید صحه نهاد. مهم‌ترین انگیزه برای ایجاد تحولات سازنده و گسترش فعالیت‌های بسیج اساتید، پیام امیدبخش رهبر معظم انقلاب اسلامی در تأیید فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور بود که متعاقب ارسال گزارش‌های مربوط به همایش بزرگداشت شهید چمران به دفتر مقام معظم رهبری از سوی رهبر فرزانه انقلاب عنوان گردید:

«از تلاش با ارزش شما در ایجاد و تشکیل بسیج استادان خرسند و متشکرم. ان شاءا... موفق و مؤید باشید؛ امید است در تحقق رسالت بزرگ امروز دانشگاهیان، سهم وافری داشته باشید. توفیق شما را از خداوند خواستارم».